برایهر نوع مخاطبی در فرآیند فروش 4 نوع نیاز وجود دارد که یک فروشنده حرفه ای قبل ازورود به سیکل فروش باید آن ها را شناسایی کرده تا بتواند تاثیر گذاری مناسبی درمشتری داشته و فروش خود را به سرانجام برساند ، در ادامه به بررسی 4 نوع نیازمشتری می پردازیم :
1- دردی که تسکین پیدا نکرده :مشتری باید دارای یک احساس عدم رضایت باشد و یا در یک زمینه ناراحتی داشته باشد کهاو را اذیت و مانع خوشحالی او می گردد . پس باید دید مشتری دقیقاً چه درد یا مشکلیدارد که محصول یا خدمت شما می تواند ان را از بین ببرد .
2- مشکل حل نشده : بعضی وقت ها مشکل برای خود مشتری مشخص است ،اما بعضی وقت ها خودش نیز نمی داند که مشکلی وجود دارد ! اما در هر حال باید مشکلیکه محصول یا خدمت شما به صورت موثر حل می کند را تعریف کنید .
3- نیاز : مشتری نیازی دارد کههنوز حل نشده است ، او بهبودی در کسب و کار خود می خواهدکه محصول یا خدمت شما میتواند آن را انجام دهد . چه نیازی است که محصول یا خدمت شما می تواند آن رابرآورده کند ؟؟
4- نرسیدن به هدف : مشتری خوبشخصی است که هدفی دارد که هنوز به آن نرسیده است ، کار شما تعیین این اهداف و یابهبودی است که محصول یا خدمت شما باعث می شود تا مشتری بتواندبا یک روش کم هزینه ودر زمان مناسب به آن برسد .
شیوه هایی خلاق جهت آموزش تیم فروش
مشتری ,خدمت ,محصول , ,، ,یک ,خدمت شما ,محصول یا ,یا خدمت ,که محصول ,دارد که
درباره این سایت