اغلب فروشندگان به شدت مشتاقهستند که بدانند بهترین زمان برای برقراری تماسهای هماهنگ نشده با مشتریان بالقوهخودشان چه زمانی است. ایده جالبی است: بجای اینکه منتظر یک زمان یا رویداد ایده آلباشند، در مورد خریدار تحقیق و جستجو کنند و یک ایده شخصی سازی شده را تدارکببینند؛ نماینده مورد نظر تنها نیاز به دانستن بهترین روز و ساعت در طی آن روزبرای برقراری یک تماس از قبل هماهنگ نشده با مشتری دارد.
متاسفانه این شیوه برایفروشندگان قدیمی و با تجربهتر جوابگو نیست و آن را به عنوان یک شیوه موثر واثربخش قبول ندارد. همچنین در این زمینه تحقیقی توسط دانشگاه بیلور انجام شده استکه نشان میدهد تنها ۱% از تماسهای هماهنگ نشده بامشتریان بالقوه منجر به قرار ملاقات رسمی میشود.
نتیجه این امر این است که هیچبهترین زمانی برای برقراری تماسهای هماهنگ نشده” وجود ندارد. اما برای تماسهاییکه از قبل هماهنگ شده و دریافتکننده تماس انتظار دریافت آن را دارد، داستانمتفاوت از این روال است. اگر تکالیف خود را به عنوان فروشنده بخوبی انجام دادهباشید و فرد مناسبی را به عنوان مشتری بالقوه انتخاب کرده باشید؛ دانستن اینکه چهزمانی گوشی را بردارید، میتواند منجر به دریافت تماسی مجدد یا یک پیام صوتی ازطرف مشتری و تعیین یک قرار ملاقات شود.
در ادامه این مطالب ۵ پیشنهاد برای زمان تماس باخریداران برای شما در نظر گرفته شده است:
۱- بهترین روز برای تماسهای فروش
مطالعهای که توسط مجموعه LeadResponseManagement انجام شده است، بیان میدارد کهدوشنبهها و سهشنبهها بهترین روزهای هفته برای برقراری تماس با مشتریان بالقوهاست.
یافته این تحقیق خیلی هم تعجببرانگیز نیست، چرا که عموما افراد مختلف در روزهای چهارشنبه مشغول برنامهریزیبرای آخر هفته خود هستند و علاقهای به ایجاد یک ارتباط جدید با یک فروشنده ندارند.
در روزهای شنبه، خریداران شماعموما در حال آماده شدن برای شروع یک هفته کاری و برنامه ریزی برای آن هستند.
در میانه هفته، افراد عمومازمان کافی برای پرداختن به کارها و امور مهم و ضروری خود داشته و تماس شما با آنهادیگر حکم یک مزاحمت را ندارد.
۲- بهترین زمان در هنگام صبح برایبرقراری تماسهای فروش
تماس گرفتن با مشتریان بالقوهدر ساعات ابتدایی روز اجازه میدهد تا پیش از طولانی شدن لیست کارهای نیازمندرسیدگی آنها، موجب میشود تا راحتتر بتوانید با آنها صحبت کنید. اما زمانبندی دراین امر بسیار اهمیت دارد – – اگر خیلی زود تماس بگیرید، ممکن است هیچ کس در دفتر نباشد، اگر همخیلی دیر تماس بگیرید، عموما مشتریان بالقوه شما در جلسات اداری خود حضور دارند.
اگر قدری به ساختار کلی یک دفتراداری توجه داشته باشید، به راحتی متوجه میشوید که اغلب مدیران ارشد و کارکنان همرتبهآنها پیش از بقیه وارد دفاتر کاری و اداری میشوند و پس از آنها کارکنان سطوحپایین تر وارد سازمان میشوند.
یعنی اگر تماسهای فروش خود راپیش از ۹ صبح برقرارکنید، احتمال برقراری ارتباط با تصمیم گیرندگان سازمان که قدرت خرید دارند، بیشتراست. این افراد هستند که برای فروش به آنها نیاز دارید.
۳- بدترین زمان در طی روز برایبرقراری تماسهای فروش
عموما افراد متخصص در بین فاصلهزمانی ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر مشغول چه کاریهستند؟ درست حدس زدید: اغلب ممکن است مشغول صرف ناهار باشند.
به همین دلیل، نمایندگان فروشدر این بازه زمانی عموما دارای کمترین نرخ تماس هستند. از این زمان بهتر است بیشتربرای تحقیق و جمع آوری اطلاعات در رابطه با مشتریان بالقوه و آماده سازی تماسهایبعد از ظهر خود استفاده کنید(و البته خودتان هم نهار بخورید).
۴- بهترین زمان در هنگام بعد ازظهر برای برقراری تماسهای فروش
نمایندگان فروش اغلب در فاصلهزمانی بین ۴ تا ۵ بعد از ظهر شاهد بیشترین نرختعامل هستند. در آن زمان اغلب مشتریان شما پروژهها و برنامههای روزانه خود را بهاتمام رساندهاند و این زمان بهترین زمان برای برداشتن تلفن و برقراری تماس با یکخریدار است. زمانی که مشتری کارهای مهم خود را انجام داده باشد، اصولا زمانی کافیبرای گفتگو با شما و گوش کردن به پیشنهاد شما دارد.
همچنین از آنجایی که اغلبکارکنان نهایت تا ساعت ۵ بعد از ظهر امور شرکت را رها کردهو از آن خارج میشوند، تماس گرفتن بین ساعت های ۵ تا ۷ بعد از ظهر شانس صحبت کردن شمابا تصمیم گیرندگان اصلی در شرکت هدف را بیشتر میکند.
۵- با سرنخهای ایجاد شده در پی فعالیتهای بازاریابی طی ۵ دقیقه پس از اولین ارتباط،تماس بگیرید
مشاهده ورود سرنخها به قیففروش، اغلب برای نمایندگان فروش بسیار هیجانانگیز است؛ اما مدت زمانی که برایپاسخ دادن به این سرنخها صرف میشود، بسیار حیاتی است. بر اساس همان تحقیقی که درابتدای این مقاله هم به آن اشاره شد، زمانبندی انجام شده برای پاسخ دادن به سرنخهانقشی اساسی در موفقیت و اثربخشی یک تماس و شایسته حائز شرایط فروش ساختن یک سرنخدارد.
در نهایت، انتخاب زمان مناسب دربرقرار تماس فروش برای موفقیت شما در فروش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. درحالی که ۵ قانون اشارهشده در این مطلب نقطه مناسبی برای آغاز است، ممکن است باز هم به این نتیجه برسیدکه برخی استراتژیهای دیگر برای شما نتیجه بهتری در بر دارد. پس توصیه میشود حتمااستراتژیها و تاکتیکهای مختلف را تست کنید و بهترین نتیجه را برای خود انتخابکنید. در نهایت ممکن است از افزایش تعداد سرنخهای واجد شرایط شده خود با اجرایچند تغییر کوچک و ساده متعجب شوید.
شیوه هایی خلاق جهت آموزش تیم فروش
یک ,زمان ,برقراری ,زمانی ,تماسهای ,۵ ,برای برقراری ,از ظهر ,بعد از ,مشتریان بالقوه ,برقراری تماسهای ,برای برقراری تماسهای ,برقراری تماسهای هماهنگ
درباره این سایت