محل تبلیغات شما

تحلیل بازار یکی از قسمت‌های کلیدی هر استراتژی بازاریابی در راه ‌اندازی کسب‌ وکار است، گزارش تحلیل بازار شما اگر به درستیتهیه شود، مسیر اصلی تجارت شما را مشخص خواهد کرد. با یک تحلیل بازار مناسب شما می‌توانیدسرمایه‌گذاران را جذب کرده، از خطرات موجود در مسیر کسب ‌وکار دوری کنید و در نهایتمشتریان بیشتری بدست آورید.

اگر کسب ‌وکار شما نسبتا کوچک بودهو مشتریان داخلی و خارجی خود را تا حدودی می‌شناسید؛ یا اگر برنامه‌ی شما داخلیاست و نیازی به اطلاعات صنعت برای تأیید پیش بینی‌های تجاری خود ندارید، احتمالانیازی به تهیه‌ ی تحلیل بازار برای کسب ‌وکار شما نباشد.

اگر به دنبال تأمین مالی هستید،تحلیل بازار یک عامل کلیدی برای سرمایه گذاران بالقوه است تا مطمئن شوند که شرکتشما با اعداد درست و داده‌های حقیقی، آینده‌ی کسب ‌وکار خود را پیش بینی می‌کند.با توجه به موارد ذکر شده، جزئیات یک گزارش تحلیل بازار به ترتیب زیر است.

 تحلیل بازار چیست؟

تحلیل بازار یعنی اطلاعات کامل،قابل فهم و مشخصی که باعث تعیین ویژگی‌های مخصوص بازار هدف شما شده و تحلیل ایناطلاعات به شما کمک می‌کند برای کسب ‌وکار خود تصمیم گیری کنید.

با انجام تحلیل بازار می‌توانیدداده‌های ارزشمندی را جمع آوری کنید که به شما کمک می‌کند مشتریان خود را به خوبیبشناسید و استراتژی قیمت‌گذاری مناسبی را پیاده‌سازی کرده و نقاط ضعف رقبای خود راکشف کنید.

تحلیل بازار و طرح کسب‌ وکار ( Business Plan ) »

تدوین یک طرح کسب ‌وکار، عملیهوشمندانه‌ است، مخصوصا هنگامی که شما یک کسب‌ وکار تازه را شروع می‌کنید. حتی اگریک شرکت تک مالکی هستید که نیازی به تأمین مالی برای توسعه‌ی تجارت خود ندارد،تهیه‌ی یک طرح کسب‌ وکار ( بیزینس پلن ) مشخص برای شما ضروری است. تحلیل بازار نهتنها یکی از قسمت‌های اصلی طرح کسب ‌وکار شما است بلکه برای موفقیت طرح تجاری شمانیز ضروری است.

اگر تأمین مالی از بانک برای شما ضروری است یا می‌خواهید که سرمایه‌دارانبالقوه در کسب ‌وکار شما سرمایه گذاری کنند، بخش تحلیل بازار را به درستی تکمیلکنید؛ چرا که وام‌ دهندگان و سرمایه‌گذاران منطقی باید مطمئن شوند که کسب‌ وکارشما می‌تواند تقاضای لازم را در بازار رقابتی بدست آورد.

تهیه‌ی یک طرح کسب ‌وکار ( Business Plan ) همراه با بخش تحلیل بازار تاکتیک سودمندی است. شما باید مشتریانبالقوه‌ی خود را بشناسید و سرمایه گذاران را جذب کنید و در مورد آنچه کسب ‌وکارشما اکنون و در آینده می‌خواهد انجام دهد، به اطمینان برسید. ساعات ارزشمندی را کهشما برای تحقیقات و جمع آوری اطلاعات صرف می‌کنید، منجر به کسب سودهای آتی خواهدشد و کسب‌ وکار شما را از شکست‌ های احتمالی دور خواهد کرد. این طرح کسب‌ وکار وتحلیل بازار، شما را نسبت به رقبایی که این طرح تجاری را تهیه نمی‌کنند، متمایزکرده و به یک کارشناس تبدیل خواهد کرد.

از گزارش تحلیل بازار می‌توانید بهعنوان یک ابزار اندازه گیری برای سنجش پیشرفت کسب‌ وکار خود در طول زمان استفادهکرده و پروژه‌های خود را به جای حدس و گمان، براساس داده های واقعی طراحی کنید. بااستفاده از تحلیل بازار می‌توانید مسیر کسب‌ وکار خود را با اطمینان طی کرده و ازمشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید.

چه مواردی را در تحلیل بازار در نظر بگیریم؟

تحلیل بازار باید شامل یک مرور کلیاز صنعت شما، نگاهی به بازار هدف، تحلیل رقبای کسب ‌وکار، پیش بینی های تجاری وهرگونه اامات قانونی کسب‌ وکار شما باشد.

توصیف و چشم‌اندازی از صنعت

در این قسمت از تحلیل بازار شما درمورد وضعیت کنونی صنعت خود و مسیر حرکت کسب ‌وکارتان به طور کلی بحث می‌کنید.پارامترهای مربوط به بررسی صنعت شامل اندازه، روندها، چرخه‌ی عمر و رشد پیش بینیشده می‌باشند.

 

بازار هدف

شناخت دقیق بازار هدف در ابتدای کسب‌وکار شما ضروری است، بیشترصاحبان تازه‌کار در تجارت اشتباها چنین تصور می‌کنند کههمه‌ی مخاطبین جزء بازار بالقوه‌ی آنها هستند و واضح است که چنین نیست.

با تمرکز بر مشتریان واقعی خود،خواهید توانست که هزینه‌های بازاریابی خود را به طور کارآیی برای جذب مشتریان وفادار خودصرف کنید تا کسب ‌وکار شما را به دیگران معرفی کنند.

بخش بازار هدف در طرح کسب ‌وکار شما باید شامل موارد زیر باشد:

ویژگی‌ها و رفتارشناسی مشتری

ویژگی‌های جمعیت شناختی مانند سن،درآمد و محل ست و …  همچنین آگاهی ازخصوصیات روانشناختی درباره مشتریان موردنیاز است. شما باید بدانید علایق و عاداتخرید مصرف‌کنندگان چگونه است و آیا شرایط کسب ‌وکار شما برای رفع نیاز مشتریان هدفمناسب است؟

اندازه بازار

رقبا و موقعیت‌شان را بشناسید،میزان خرید سالانه‌ی محصولات و خدمات خود را توسط مشتریان محاسبه کنید و اندازه‌یبازار بالقوه‌ی کسب‌ وکار خود را اندازه گیری کنید.

 تحلیل رقابتی

مشخص است که شناسایی رقبایی که درمقابل شما ایستاده‌اند، تاکتیک هوشمندانه‌ای است و در عین حال نقاط ضعف رقابتبازار را نیز نشان می‌دهد. آیا به مشتریان بازار، خدمت‌رسانی کافی و مناسب صورت می‌گیرد؟چه محصول یا خدمتی می‌توانید عرضه کنید که کسب ‌وکارهای مشابه شما نمی‌توانندارائه دهند؟ تحلیل رقابتی شامل موارد زیر است:

بازار

اندازه‌ی بازار موردنیاز برای عرضه‌یمحصولات و خدمات برنامه‌ریزی شده شما چقدر است؟ نرخ رشد بازار خود را اندازه‌گیریکرده و چشم انداز کلی و روندهای بازار را مشخص کنید. رقبای اصلی شما چه کسانیهستند؟ آیا رقبای فرعی مؤثر بر کسب ‌وکار خود را می‌توانید شناسایی کنید؟

نقاط ضعف و قوت رقبا

رقبای شما در چه زمینه‌ای خوب عملمی‌کنند؟ در چه شرایطی در رقابت شکست می‌خورند؟ خوب فکر کنید و فرصت‌هایی راشناسایی کنید که با استفاده از آن می‌توانید بر رقابت بازار پیروز شوید.

اهمیت بازار هدف شما برای رقبا

واقعیت این است که شما به دنبالمشتریانی هستید که به نیازهایشان توسط رقبا پاسخ داده نشده است.

 موانع ورود به بازار

خطرات بالقوه‌ی ورود به بازار هدفشما چیست؟ هزینه‌ی این ورود برای کسب ‌وکار شما چقدر است؟ چه افراد دیگری می‌توانندوارد بازار شما شوند؟ اینجاست که شما می‌توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید.

فرصت‌های مطلوب

آیا ورود شما به بازار نیازمندفناوری‌های به روز است؟ آیا باید برای کسب یک مزیت رقابتی در بازار جدید سریعااقدام کنید؟

1 ) پیش بینی‌ها

2 ) سهم بازار

مشتریان بالقوه‌ی شما چه میزانهزینه می‌کنند؟ با پاسخ به این سؤال خواهید دانست که چه سهمی از بازار را می‌توانیدبدست بیاورید؟ واقع بین باشید اما خودتان را هم دست کم نگیرید. شما باید بتوانیداعداد ارائه شده‌ در طرح کسب‌ وکار» خود را  به روشنی توضیح دهید.

3 ) قیمت گذاری و حاشیه‌ی سودناخالص

شما ساختار قیمت‌گذاری خود را ارائهمی‌دهید و تخفیفات پیشنهادی خود را نشان می‌دهید. حاشیه‌ی سود ناخالص شما اختلافمیان بهای تمام شده و قیمت فروش شما است. شما باید واقع بین و در عین حال خوشبینباشید. پیش بینی‌های خوش‌بینانه نه تنها می‌توانند شما را راهنمایی کنند بلکه موجبانگیزه‌ی بیشتر شما می‌شوند.

4 ) قوانین

چه نوع محدودیت‌های قانونی و مقرراتدولتی خاصی در بازار وجود دارد؟ همه‌ی آنها را شناسایی کرده و  چگونگی پیروی از این قوانین را نیز مشخص کنید.

چگونگی دستیابی به داده‌های موردنیاز برای تهیه‌ی گزارش تحلیل بازارشما

تحلیل بازار برای صنایع و کسب ‌وکارهایمختلف، متفاوت است. متأسفانه بیشتر اطلاعات مورد نیاز شما به راحتی قابل دستیابینیستند. تخمین بعضی از موارد شاید مناسب به نظر برسد اما بیشتر اعداد و داده‌هایشما باید براساس اطلاعات واقعی باشد.

اگر کسب‌ وکار شما راه ‌اندازی شدهو شروع به کار کرده است. مشتریان بالفعل شما به عنوان یک بازار در دسترس، منبعبسیار ارزشمندی هستند. می‌توانید از تحقیقات اینترنتی و شبکه‌های مجازی برای گرفتنبازخورد در مورد عادات خرید، نیازها و دیگر اطلاعات روانشناختی استفاده کرد

شیوه هایی خلاق جهت آموزش تیم فروش

برای سرمایه گذاری ، خانه بخریم یا زمین ؟

بازاریابی تلفنی یا فروش تلفنی ؟

بازار ,تحلیل ,کسب ,‌وکار ,یک ,کسب‌ ,تحلیل بازار ,خود را ,کسب ‌وکار ,کسب‌ وکار ,‌وکار شما ,گزارش تحلیل بازار ,تحلیل بازار می‌توانید

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

orlamaling گروه آموزشی عربی استان سمنان فیلیت گارد فیلتر انجام پروژه های برنامه نویسی بازارگرد timulmodogs test انجام پروژه هایdatabase stomsomraden bjyuan1026